מכירת חמץ תשפ''ה - ע''י הרב הראשי ללוד

ע''מ למכור את החמץ כדת וכדין

  1. מי שאין באפשרותו לבצע את המכירה באופן אישי יוכל לבצע את המכירה כאן באתר .
  2. יש לקרוא את הכתוב, למלא את הפרטים בתחתית הדף, לאשר ולשלוח.
  3. אין לפתוח ולהשתמש בחמץ מיום שישי י"ג ניסן תשפ"ה (11/4/25) החל משעה 18:30

    ועד מוצאי חג שביעי של פסח (ערב המימונה) כא' ניסן תשפ"ה (19/4/25 ).

 

אני הח"מ נותן בזה כח רשות והרשאה למורנו המרא דאתרא הגאון רבי שמעון מאיר ביטון שליט"א הרב הראשי ללוד, או לרבנים חברי הבד"ץ ושליחים שיהיו מורשים מטעמו. למכור כל מיני חמץ, תערובות חמץ, חשש חמץ, וכל מצרכי מזון ומאכלים ומשקאות המפורטים להלן: לחם חמץ, עוגת חמץ, וכל מיני מאפה חמץ וכל מיני תבשילים צליה וטיגון של חמץ, וחיטין ושעורין וכוסמין ושיבלות שועל, ושיפון שנחמצו, גריסים, אטריות, צנימים וכל מיני קמחים וסובין וחמשת מיני דגן הנ"ל חוץ  מקמח למצות, וכן כל מיני יין שיכר ומשקאות שנעשו מחמשת מיני דגן ושיש בהם תערובת או חשש חמץ, בירה, מאלט. וכן כל מיני מצרכים אם הם חמץ או שיש בהם חשש חמץ או שיש בהם תערובת חמץ, והם: כל מיני תבואות, יין שרף ויין גפן, וקוניאק, וכל מיני שמן ושומנים, וכן כל מיני חמץ, וסוכר וסוכריות ודגים מלוחים ועמילן ופירות יבשים וכל מיני מתיקה וכל מיני מרקחת. וכן כל מיני דבק, וכל מיני רפואות ופיצוחים וסירופים, וכל יתר המאכלים והמשקאות ומצרכים שונים. וכל מיני קטניות קלויים מרוחים בקמח. וכן חמץ שעל הכלים או שדבוק בכלים, וכן מצרכים שיש בהם בליעת חמץ. וכן אוכל המיועד לבעלי חיים, וגם את הבהמות, חיות, עופות וכל בעלי חיים האוכלים חמץ וכן סבונים ומוצרי קוסמטיקה שיש בהם חשש חמץ וראויים לאכילת כלב. וכן חמץ שיבוא לרשותי מעכשיו ועד כניסת שבת י"ג ניסן דנא בשעה 18:30. וכן כל הדברים שיש בהם חשש שיבואו בערב פסח לאחר חצות, או בחג הפסח לידי חימוץ וכן כל חמץ ששכחנו מקיומו.

מקום החמץ

בכלל ההרשאה כל חמץ שלנו, הן שנמצא ברשותנו בארץ או בחוץ לארץ, בתים, חצרות, מרתפים, מקלטים, עליות הגג, בתי מלאכה, בתי חרושת, מפעלים, חנויות, משרדים, חדרי מדרגות, חדרי ופחי אשפה, וכן את הארונות המדפים והתיקים שמאוחסנים בהם מצרכי החמץ, וכן המקומות שיש בהם חמץ שנשכחו ולא פורטו. והן חמץ שנשלח לנו מאיזה מקום בשבילנו, והוא בדרך או בספינה או ברכבת או במטוס, או במכונית ולא בא עדיין אלינו או למרשים ולמשלחים אותנו, או שהחמץ מונח עדיין בנמל או באיזה מקום אחר. וכן כל מיני חמץ אשר שלחנו לאחרים ועדיין לא הגיעו אליהם, וכן כל מיני חמץ אשר יגיעו בימי הפסח לרשותנו או לרשות המרשים והמשלחים אותנו. וכן כל מיני חמץ ששייך לנו ומונח ברשות אחר, וכן כל מיני חמץ שיש לנו בעלות כל שהיא בו, או שנמצא ברשותנו או שהוא אצלנו בפיקדון או משכון או שאלה או הלוואה. וכן כל מיני חמץ שאחריותו מוטלת עלינו בכל אופן שהוא. וכן מרשים אנו למכור לגוי באופן המועיל את כל המניות שיש לנו ולמרשים ולמשלחים אותנו במפעלים ובחברות שיש שם חמץ או חשש חמץ. וכן מה שאחרים עשו אותי שליח למכור החמץ שלהם או חשש חמץ שלהם.

השכרת המקומות

וכן הריני נותן כח להמורשים הנזכרים (בסעיף א) להשכיר לגוי הנ"ל למשך אחד עשר יום מיום י"ג בניסן ה'תשפ"ה משעה חמישית ביום כשהיום מתחיל בעמוד השחר עד כ"ג ניסן ה'תשפ"ה את כל החדרים וכל המחסנים שמונח בהם החמץ, או המקומות בתוך הבתים והחדרים והמחסנים שמונח בהם החמץ כמפורט לעיל (סעיף ב). ויהיה רשאי השוכר להשכיר מקומות אלו לכל מי שירצה. וכן כל המקומות שברשותנו שמונח שם החמץ, הן המקומות הקנויים לי, והן המקומות שמושכרים או שאולים לי. וכן את כל השקים והכלים שמונח בהם חמץ, חוץ מכלי סעודה של מתכות או זכוכית. ואני נותן לרבנים הנ"ל כח והרשאה להשכיר גם דריסת הרגל לכל המקומות הנ"ל. ומתחייב אני שבכל עת שירצה הגוי – קונה החמץ ושוכר המקומות הנ"ל – ללכת אל החדרים והמקומות הנ"ל, בין ביום ובין בלילה, אתן לו את מפתחות המקומות והחדרים.

קניני המכירה והשכירות

על כל הנ"ל אני נותן כח והרשאה לרבנים הנ"ל בכל מיני זכות וייפוי כח, הן על המכירה והן על השכירות, הן לתקוני והן לעוות למכור בכל מיני קנין אשר ירצה, הן על פי דין תורתינו ותקנת חז"ל, הן בקנינים המועילים על פי חוקי הממשלה והן על פי מנהגי הסוחרים, יכולים הרבנים הנ"ל למכור את כל המינים ואת כל הפרטים הנ"ל, ולהשכיר את כל המקומות הנ"ל.

ואם ירצו להקנות המכירה או השכירות בכסף יהא כח הרשאה זה לרבנים הנ"ל כאמירתנו ממש לקונה החמץ : תן פרוטה או יותר מזה לרבנים הנ"ל, ובזה יושכרו המקומות ותקנה את החמץ למשך הזמן אשר יקציבו הרבנים הנ"ל. ואם ירצו הרבנים הנ"ל לכתוב שטר יהא כוחם כאילו כתבתיו וחתמתיו בידי ממש. ואם ירצו להקנות או להשכיר בקנין סודר או אגב קרקע, או באודיתא ובכל קנין שהוא, יהא הקנין שריר וקיים כאילו עשיתיו אני. הכלל שבכל הדברים, ידם של הרבנים הנ"ל כידי, פיהם כפי, כחם ככוחי, עשייתם כעשייתי והודאתם כהודאתי ממש. ואם ירצו לסלק עצמם מן הקונה ולקבל ערב קבלן או איזה ערב שיהיה, אני נותן רשות לרבנים הנ"ל לקבל איזה ערב שירצו ואפילו אינו עשיר או אמיד. כל זה קיבלתי עלי בקנין גמור ושלם אגב סודר ברצון נפשי, בלי שום אונס כלל, בביטול מודעות עד סוף כל המודעות, ובפיסול עדי המודעה כדרך הביטול בגיטי נשים דלא כאסמכתא ולא כטופסי דשטרא. ושטר הרשאה זה לא יופסל ולא יוגרע כחו בשום מחק וטשטוש דיו, רק הכל יהיה נדרש לטובת בעל השטר ולתועלתו, ויד בעל השטר על העליונה ויד המערער על התחתונה. ואני נותן רשות להעתיק שטר הרשאה זה לכל שפה שירצה הקונה ועלי לחתום עליו. המרשה מצהיר בזאת כי טענת חוזה למראית עין ו/או טענת חוזה לצרכים דתיים, לגבי שטר הרשאה זה ושטר המכירה שיחתמו הרבנים הנ"ל עם הגוי על סמך שטר הרשאה זה, תהא בלתי קבילה. כל דין ודברים לגבי שטר הרשאה זה יתקיים בפני הרבנים הנ"ל וע"פ דין תורה. ידוע למוכר, שהואיל ויהודים דתיים סומכים על שטר הרשאה זה לגבי איסור חמץ שעבר עליו הפסח, הרי שכל טענה שתועלה על ידו לגבי תקיפות המכירה ואי גמירות דעתו, בנוסף להיותה בלתי תקפה, ייענש בנוסף בקנס של מאה אלף ₪ שיטילו עליו הרבנים הנ"ל שאותו הוא מקבל עליו. דין חתימתו על שטר הרשאה זה, כדין חתימה על שטר בוררין לכל דבר, כאשר הבוררים הרבנים הנ"ל. לראיה באתי על החתום בחתימת ידי ובקנין סודר.

ולראיה באתי עה"ח מטה
פרטי המוכר

מלאו פרטים

המכירה הסתיימה. חג פסח שמח וכשר.